SERTSE ZORG
Privacy en Klachtenregeling
Hoe wij omgaan met persoonsgegevens
Iedereen heeft recht op privacy. Om recht op privacy van het gezin te waarborgen, gaat Sertse Zorg uiterst zorgvuldig en vertrouwelijk om met de persoonsgegevens. We verwerken de persoonsgegevens volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat betekent onder meer dat wij de persoonsgegevens alleen verwerken als daar een geldig doeleinde voor is, zoals de uitvoering van het vertrouwenswerk zoals is vastgelegd in de Jeugdwet. De persoonsgegevens mogen niet voor andere doeleinden worden gebruikt.
Algemene privacyverklaring
Sertse Zorg heeft een algemene privacyverklaring opgesteld, waarin we vertellen hoe wij omgaan met persoonsgegevens van cliënten en van medewerkers van instanties waar vertrouwenswerk wordt uitgevoerd. In deze privacyverklaring staat genoemd welke rechten deze personen hebben met betrekking tot hun persoonsgegevens en hoe ze deze rechten kunnen uitoefen. Ook staat in deze verklaring informatie over wie verantwoordelijk is voor het verwerken van persoonsgegevens.
Klachtenregeling
Jeugdhulp is mensenwerk en onze medewerkers doen hun uiterste best om jullie zo goed mogelijk te ondersteunen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Blijf daar niet te lang mee rondlopen. Rechtstreeks contact met uw hulpverlener is de eenvoudigste en snelste manier om te zeggen waar u ontevreden over bent. Samen open en eerlijk het probleem bespreken is meestal de beste manier om tot een oplossing te komen. Vertel wat u ervaringen zijn en wat u verwacht van jullie gesprek.
Wilt u uw onvrede niet met uw hulpverlener bespreken? Of heeft het gesprek niet het gewenste resultaat opgeleverd? Dan mag u contact opnemen met onze directeur. Zij zal altijd eerst proberen om er samen uit te komen. Mocht dit niet meer lukken dan heeft u het recht om contact op te nemen met onze onafhankelijke klachtencommissie. Onze directeur zal u dan de procedure uitleggen. Het mailadres van de directeur: anna.zak@sertse.nl
Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Sertse Zorg heeft een externe onafhankelijke klachtenfunctionaris. Zij is de brug tussen de mensen en de organisatie. Zij gaat vertrouwelijk met informatie om, heeft ervaring in het onafhankelijk ondersteunen van cliënten en geeft voorlichting, adviseert, begeleidt en bemiddelt. Klachtenfunctionaris is onpartijdig, stelt zich neutraal op en focust zich op het vinden van passende oplossingen voor beide partijen.
Wilt u een klacht indienen over een zorgaanbieder die is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg? Neem dan de volgende stappen:
- Bespreek de onvrede of klacht eerst met de zorgaanbieder
- Komt u er samen niet uit? Dan kan zowel u als cliënt als de zorgaanbieder contact opnemen met Klachtenportaal Zorg via info@klachtenportaalzorg.nl
- Of vul op www.klachtenportaalzorg.nl het klachtenformulier in